El Laboratori Fundació Dau retorna a la societat 3,39 € per cada euro d’inversió social que rep.

En el marc de la  Jornada Anual de l’Institut d’Innovació Social de Esade del 14 d’abril de 2016, la Fundació Dau i L’estoc  varen presentar els resultats de l’estudi del seu impacte social a través de la metodologia SROI – Retorn Social de la Inversió.

Aquesta eina permet a les organitzacions mesurar l’impacte en valor monetari de la seva activitat social en relació als ajuts i donacions rebudes. A través d’aquest estudi queda demostrat que invertir en la missió social de Dau no és una despesa , sinó que genera beneficis pels treballadors amb discapacitat derivada de trastorn mental (salaris i millora en qualitat de vida), per les seves famílies (estalvis en costos de suport i en oportunitats laborals), per les administracions públiques (ingressos per impostos i en estalvis en despesa sanitaria i en prestacions socials) i per la societat en general (igualtat d’oportunitats i millora en qualitat de vida).

L’indicador del SROI ens permet a les empreses d’economia social no lucratives compartir i posar en valor econòmic el valor social que generem i que no apareix en les nostres comptes d’explotació ni en els balanços.