Fundació Dau | A les persones

A les persones

SERVEI D'ACOLLIDA

És la porta d’entrada a la Fundació. L’equip tècnic que integra aquest servei acull la demanda de les persones amb problemes de salut mental. Es realitza una primera valoració laboral de la persona i se li proposa el servei que més s’ajusta a les seves necessitats de suport actuals, ja sigui a serveis gestionats per la Fundació DAU o altres serveis existents al territori.

SERVEI PRELABORAL (SPL)

El Servei social, no sectoritzat i que forma part de la xarxa pública de serveis socials (SISPAP), està subvencionat pel Departament de Treball, afers socials i famílies de la Generalitat de Catalunya i és gratuït pels usuaris.

És un servei de capacitació laboral que té com a objectiu millorar les competències de les persones amb trastorn mental greu per tal que puguin iniciar un itinerari d’inserció sociolaboral que els permeti inserir-se en el mercat de treball.

A qui va dirigit?

• A persones en edat laboral.
  • A persones amb diagnòstic de trastorn mental.
  • A persones en tractament de salut mental.

Cofinançat per:

SERVEI D'INSERCIÓ LABORAL (SIL)

El servei d’inserció laboral dóna suport a persones amb problemes de salut mental que volen incorporar-se al mercat de treball perquè puguin accedir a una ocupació ajustada al seu perfil professional.

L’equip tècnic d’aquest servei realitza prospecció d’empreses i d’ofertes de treball i fa la intermediació necessària per aconseguir oportunitats de treball per als usuaris del servei.

Una vegada realitzada amb èxit la contractació, es dóna suport a la persona contractada en el procés d’adaptació i manteniment del lloc de treball durant el temps que duri la contractació laboral.

En col·laboració amb:

• Programa Incorpora – Obra Social “La Caixa”
  • Departament d’empresa i ocupació – Generalitat de Catalunya

Fons Social Europeu (ORDRE EMO/225/2015, de 17 de juliol)

AGÈNCIA DE COL·LOCACIÓ

L’entitat Fundació Privada DAU és agència de col·locació autoritzada pel Servei d’Ocupació de Catalunya amb el número 0900000172.

UNITAT DE SUPORT A L'ACTIVITAT PROFESSIONAL (USAP)

Aquest servei està vinculat exclusivament als treballadors i treballadores del Laboratori Fundació DAU. Gestionat per un equip multidisciplinar, l’USAP intervé en l’adaptació i el manteniment del lloc de treball i fomenta, a partir d’un programa individualitzat, la millora de competències, el progrés professional, la millora de l’ocupabilitat, i les oportunitats d’inserció al mercat ordinari de treball.

ACTIVITATS ASSOCIATIVES

Activitats adreçades a usuaris i familiars dels serveis de la Fundació que tenen com a finalitat oferir informació i suport especialitzats per fer front a les dificultats que comporta patir o conviure amb un problema de salut mental.

GAM – Grup d’ajuda mútua

En el grup d’ajuda mútua es reuneixen persones en situacions similars per donar-se suport entre elles. En aquestes reunions, comparteixen experiències, intercanvien informació i creen un ambient de suport.

Acompanyament comunitari i atenció domiciliaria

Suport individualitzat per afavorir la integració en l’entorn familiar, social i comunitari.

Els objectius d’aquest programa són:

• Vinculació a recursos socials que promoguin l’establiment de relacions humanes i promoguin la participació activa en la comunitat.
  • Millora de la cura personal, seguiment del tractament psiquiàtric, cura de la salut, la higiene i la nutrició.
  • Suport en la gestió de qüestions administratives, legals, etc.

Cofinançat per: